مقالات آرشیو خبر ها
دیبالا در چه بخش هایی از بازیش ضعف دارد؟

دیبالا در چه بخش هایی از بازیش ضعف دارد؟

حالا که یوونتوس 5ـمین قهرمانی پیاپیش را مسجل کرده است، همه ی فکرها در تورین به آینده معطوف شده است، همه در این اندیشه اند که اگر تیم فعلی حفظ شود، در فصل آینده به کجاها می تواند برسد.

 

در واقع، ماسیمیلیانو آلگری در مصاحبه ی اخیرش با مدیاست پرمیوم، تاکید کرده اگر یوونتوس در برابر پیشنهاداتی که برای ستاره هایش می آید مقاومت کند، می تواند در اروپا به موفقیت برسد:

 

ما باید این تیم را حفظ کنیم، چرا که گروهی جوان است و ما می خواهیم در لیگ قهرمانان خوب کار کنیم، هضم حذف این فصلمان از لیگ قهرمانان دشوار بود، ما بازگشت فوق العاده ای در سری آ داشتیم و بعد از آ شروع بد قهرمان شدیم، اما هنوز می توانیم بهتر از اینها باشیم.

 

به جرئت می توان گفت که هیچ بازیکنی بیشتر از پائولو دیبالا یوونتوس را به سوی جام هل نداده است، این مهاجم 21 گل و 8 پاس گل از زمان پیوستنش به یوونتوس در تابستان 2015 برای باشگاهش به ثمر رسانده است.

 

به گفته ی سایت رسمی این باشگاه، یوونتوس، 32 میلیون یورو برای این بازیکن اهل آرژانتین بدهد ― و 8 میلیون یورو دیگر در صورتی که بازیکن به اهداف مورد نظر قرارداد برسد پرداخت خواهد شد ― و او بدون شک کم کم شروع به باز پس دادن این مبلغ کرده است، مربی اش در مصاحبه ای با مدیاست به تمجید از دیبالا پرداخته است:

 

دیبالا بازیکن خوب و بسیار باهوشی است، او از بازیش در پستی تقریبا ترکوارتیستا لذت می برد، خط حمله را به خط هافبک متصل می کند، او دقیقا می داند که چه می خواهد بکند.

 

#Opta، دیبالا جوانترین بازیکنی است که در بیشتر از 21 گل تیمش در لیگ نقش مستقیم داشته است: 17 گل و 8 پاس گل

 

او به قدری در فصل اولش در یوونتوس تاثیر گذار بوده است که مشخص کردن نقاطی که برای این بازیکن 22 ساله قابل بهبود باشد دشوار می نماید، اما توانایی استفاده از پای ضعیف، یکی از نقاط ضعف عمده ی او به شمار می رود.

 

دیبالا 16 گل لیگ با پای چپ مورد علاقه اش به ثمر رسانده و طبق آمار سایت اسکواکا، تنها یکی از گل هایش با پای راست زده شد، همان یک شوتی که از فاصله ی نزدیک از روی سانتر زمینی خدیرا مقابل لاتزیو به تور دروازه چسبید.

 

او در هوا هم مشکل دارد و با ضربه ی سر تا به حال گلی به ثمر نرسانده است و متوسط پیروزی اش در نبردهای هوایی 0.1 در هر بازی است، عمق فاجعه وقتی مشخص می شود که بدانیم او تنها در 4 نبرد از 25 نبرد هوایی اش در سری ‌آ‌ پیروز شده است.

 

یک نقطه ی تاریک در بازی دیبالا که می تواند بهتر شود، توانایی های دفاعی اوست، او در 32 بازی اش در سری آ‌ تنها 13 تکل زده است و به طور متوسط 0.5 تکل، 0.4 قطع توپ و 0 بار دور کردن توپ!

 

با توجه به این آمار او بدترین مهره ی هجومی یووه در کارهای دفاعی به حساب می آید. این بخشی از بازی است که او هنوز نتوانسته از لحاظ تاثیر با کارلوس توز ― که جایگزینش شده است ― مساوی شود.

 

البته که این مرد جوان به خاطر توانایی های هجومی اش به تورین آورده شده است، اما تلاش برای رسیدن به سرسختی و جنگندگی هموطنش می تواند گامی بزرگ در جهت تحقق آرزویش برای پرافتخارتر کردن بانوی پیر برداشته باشد.

 

او در جولای گذشته وقتی برای اولین بار با رسانه ها به عنوان بازیکن یوونتوس صحبت کرد، گفت:

 

بازی کردن برای باشگاه بزرگی مثل یوونتوس گام بزرگی برای من است، امیداوارم هم به عنوان یک بازیکن و هم به عنوان یک انسان رشد کنم، تا عضوی کلیدی در این تیم شوم، یوونتوس باشگاهی بی نقص برای شروع قهرمانی است.

 

او حالا به خوبی در مسیرش برای انجام این کار قرار گرفته است، اگر این 3 اشکال کوچک را بر طرف کند، می تواند به یکی از بزرگان یوونتوس در سال های پیش رو تبدیل شود.

 

بلیچرریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: